Om oss

AB Elsborgs trafikskola (bolagets juridiska namn) är ett företag med många års erfarenhet i branschen. Trafikskolan drivs idag av Joakim och Charlotte Vejgården och ligger centralt belägen i stadsdelen Elsborg i Falun, därav namnet. Våra trafiklärare har som främsta målsättning att ge dig en gedigen körkortsutbildning mot målet att bli en trafiksäker och miljömedveten förare. AB Elsborgs trafikskola är medlem i STR, Sveriges Trafikutbildares Riksförbund.

Köra bil i Falun

Falun är en utmärkt stad att köra i för att nå ditt mål att bli en trafiksäker och miljömedveten förare, det mesta finns men i mindre förpackning. Hos oss kan du köra både manuell och automatväxlad bil. Vi använder oss av lättkörda Volkswagen. Nyhet från hösten 2022 är elbilar som automatväxlat alternativ i form av Volkswagen ID3.

Nyhet 2023: Optima Bokning/Teori

Fr.o.m September 2023 så jobbar trafikskolan i ett nytt datasystem som heter Optima. Det innebär även att kunder/elever har tillgång till en ny sida för bokningar m.m. (stroptima.se) och ett nytt sätt att tillhandahålla teorimaterial. Läs mer på appen.korkort.nu. För ytterligare frågor är du välkommen att kontakta trafikskolan.

Angående Coronavirus-Covid 19

Vi följer utvecklingen och rekommendationerna ifrån Folkhälsomyndigheten och vi vädjar till våra elever och kunder att ringa eller maila till trafikskolan vid sjukdomssymptom som hosta, feber, halsont o.s.v. för av och ombokningar! Stanna hemma om du är sjuk! Om du har frågor och funderingar är du självklart även välkommen att kontakta oss på trafikskolan på 023-25070 eller elsborgstrafikskola@telia.com

GDPR

Vi på Nya Elsborgs Trafikskola samlar in personuppgifter på våra elever för att kunna handlägga eleverna i skolans datasystem och i våra utbildningskort. Utbildningskorten hålls inlåsta när de inte används. Vi har som målsättning att skapa en så lugn, trygg och säker utbildning som möjligt och samtidigt säkerställa att det blir en bra upplevelse under hela tiden eleven är inskriven på vår trafikskola. Vi använder uppgifterna för att t.ex kontrollera körkortstillstånd och rapportera utbildningar till Transportstyrelsen men även när vi bokar kunskapsprov och förarprov hos Trafikverket Förarprov.

Elevernas mobilnummer används för att kunna ta kontakt via samtal eller sms vid t.ex påminnelser för kurser eller bokningsinformation.

Om eleverna samtycker till att vi lägger ut foto och förnamn vid godkänt förarprov så kan vi komma att göra det på vår facebooksida. Om eleverna inte samtycker till det så avstår vi naturligtvis.

Elevernas uppgifter lagras i en server hos STR (Sveriges Trafikutbildares Riksförbund). Vi på Nya Elsborgs Trafikskola arkiverar våra elever efter avslutad utbildning men uppgifterna ligger kvar hos STR i några månader.