Intensiv

Vår specialitet är intensivutbildning. Med intensivutbildning menas att man på kort och intensiv tid genomför en körkortsutbildning. Det passar den som har ont om tid och någorlunda körvana. Självklart tar vi gärna emot den ovana eleven, räkna dock med något längre utbildningstid. Så här lägger vi upp vår populära intensivutbildning.

Under två veckor varvas körlektioner med teoristudier samt riskutbildning ett och två. Vi har moderna studiematerial som t.ex inloggning i den digitala plattformen elevcentralen. Har du läs och skrivsvårigheter så har vi bra hjälpmedel även för det.

Sedan 2020-03-01 gäller nya regler vid provtillfället på Trafikverket. Kunskapsprovet måste vara godkänt innan man får genomföra körprov. När kunskapsprovet är godkänt så har du 4 månader på dig att genomföra körprovet. (Under pandemin är detta tillsvidare förlängt till 6 månader). Om båda proven är bokade nära varandra i tid och kunskapsprovet blir underkänt så avbokas körprovet och en ny planering behöver genomföras.

Vi planerar in ev. extra körlektioner om det krävs för att du ska bli redo inför körprovet (beroende på dina förkunskaper). Räkna med att få åka hem i väntan på körprovet och återkomma i 2-3 dagar före körprov. Det här är en generell planering, den kan naturligtvis ändras efter varje elevs förkunskaper och behov.

Försök att träna så mycket som möjligt hemma innan du påbörjar utbildningen. Gärna på grunderna, d.v.s. rattning, växling och krypkörning m.m. Börja även läsa teori i god tid! Teori och körning hör ihop!

När du kommer hit kan du bo bekvämt och prisvärt i vår lägenhet som ligger i samma hus som trafikskolan. Tillgång till tvättstuga finns. Trafikskolan ligger beläget i centrala Falun, nära mataffär, restauranger m.m.

Kampanj t.o.m 221231! Gratis boende ingår i intensivutbildningen! Gäller ej helger!

Välkommen att ringa oss på telefon nr. 023-250 70 för pris och mer information.