Handledare

Vi kan erbjuda den obligatoriska introduktionsutbildningen för dig som skall ansöka om handledarskap och för dig som elev vid privat övningskörning. Elsborgs Trafikskola har långvarig erfarenhet av körkortsutbildningar och kan därför garantera god kunskap och kvalitét, något som skall ge en bra start på vägen mot körkortet.

Kursen är tre timmar lång exkl. raster och kostnaden är 500 kr per deltagare. Handledarboken, Smörgås och kaffe/te ingår. Utbildningen gäller i fem år från det datum kursen genomfördes.

Utbildningen kan tidigast göras när eleven är 15 år och 9 månader.

Det medför ingen kostnad för prövning av handledarskapet hos Transportstyrelsen.

OBS! Giltig legitimation krävs vid kurstillfället. (Saknas legitimation för eleven godkännes handledares intygande).

Kom ihåg att söka körkortstillstånd, besök körkortsportalen.se för mer information.

Anmälan till kurs sker på telefon 023-250 70.